Document

بازگشت

زمان مطالعه : ۵۷ ثانیه

چرا بلافاصله پس از درمان ریشه درد وجود دارد؟

7d920094117834d5a322cfc9b4997d5b_original.webp

این سوال احتمالا به ذهن بسیاری از افرادی که پس از درمان ریشه دچار درد دندان شده‌اند خطور کرده است : چرا بعد از درمان ریشه هنوز درد دارم؟ مگر دندان‌پزشک بافت عصبی دندان من را از داخل کانال‌ها خارج نکرده است ؟

همانگونه که در قسمت درمان ریشه گفته شده است ، درمان ریشه دندان به معنی خروج بافت زنده داخلی دندان ( شامل عروق و اعصاب) و سپس پاکسازی و پرکردن فضای داخل دندان است .

عروق و اعصاب داخل دندان از استخوان اطراف وارد دندان می شوند . بنابراین پس از قطع و خارج نمودن این بافت زنده طبیعی است که در استخوان اطراف بدلیل آسیب بافتی التهاب ایجاد شود که سبب دردهای پس از درمان ریشه می شود. در صورتی که دندان به هنگام درمان زنده باشد و عفونتی در کار نباشد انتظار می رود این التهاب حداکثر تا ۱۰ روز پس از درمان فروکش کند لذا لازم است در این مدت از داروهای ضد التهاب مثل ایبوپروفن استفاده گردد .

ولی گاهی به دلیل عفونی بودن دندان امکان ایجاد آبسه و تورم پس از درمان ریشه وجود دارد که معمولا 1 الی 2 روز پس از درمان ایجاد می شود لذا در این صورت نیاز است علاوه بر داروهای ضدالتهاب بس مشورت با دندانپزشک آنتی بیوتیک نیز مصرف گردد .

مقالات پیشنهادی

IMG_130300.jpg
نمونه کارهای دکتر مرتضی معطری