Document

بازگشت

زمان مطالعه : ۱ دقیقه و ۴۸ ثانیه

راهنمای قبل از درمان ریشه

اعمال دندانپزشکی معمولا نیاز به اقدام خاصی قبل از انجام ندارند ، ولی بهتر است قبل از مراجعه به مطب به نکات زیر توجه فرمایید :

1. مهمترین مساله که در دندانپزشکی می تواند مشکل ساز باشد استرس بیمار است ، لذا خواهشمند است با رعایت برخی نکات ساده زیر استرس را از خود دور کنید .

    به سخنان اطرافیان در رابطه با تجارب تلخشان از درمان دندانپزشکی توجه نکنید ، امروزه با پیشرفت علم و تجهیزات دندانپزشکی معمولا درمان ها دردناک نبوده و تجربه خوشایندی از درمان را در این مطب تجربه خواهید نمود .
    یکی از مواردی که به کاهش استرس شما کمک خواهد نمود آشنایی با دندانپزشک خواهد بود ، لذا پیشنهاد می کنم قبل از جلسه درمان یک جلسه جهت ویزیت و آشنایی با دندانپزشک و پرسنل به مطب مراجعه فرمایید .
    در صورتی که با رعایت همه موارد لازم باز هم استرس داشتید ، وقت درمان خود را به تعویق انداخته و جهت دریافت پروتکل کاهش استرس که ممکن است همراه با تجویز داروهای کاهنده استرس نیز باشد به مطب مراجعه نمایید .
    بهتر است در جلسه درمان ، یکی از افراد نزیکتان را به عنوان همراه با خود بیاورید ، این قوت قلبی برای شما خواهد بود .
    درمان ریشه یکی از پیچیده ترین درمان های دندانپزشکی برای دندانپزشک ( و نه برای بیمار ) است و تجربه بیمار از درمان مشابه سایر درمان های دندانپزشکی است و هیچ جای نگرانی وجود ندارد . پس حتما در صورت وجود استرس ، با دندانپزشک در میان بگذارید تا این مشکل نیز قبل از شروع درمان برطرف شود .

2. پیشنهاد میکنم دو الی سه ساعت قبل از مراجعه یک غذای سبک میل کنید چون ممکن است بی حسی شما سه الی چهار ساعت طول بکشد و در این مدت نتوانید چیزی بخورید .

3. لطفا برای راحتی خود سر زمان تعیین شده یا اندکی زودتر در مطب حاضر شوید ، ترافیک تهران اغلب قابل پیش بینی نیست لذا در برنامه زمانبندی خود این مسائل را در نظر داشته باشید .

4. جلسه درمان معمولا کمتر از یک ساعت طول می کشد اما شما جهت اطمینان و همچنین استراحت پس از درمان ، سه الی چهار ساعت از برنامه کاری خود به این کار اختصاص دهید .

5. اگر بیماری خاصی دارید قبل از مراجعه با پزشک خود مشورت نمایید و اگر داروی خاصی نیز مصرف می کنید اسامی آنها را به همراه داشته باشید.

مقالات پیشنهادی

IMG_130300.jpg
نمونه کارهای دکتر مرتضی معطری